glColor의 경우 클램프되어 있는 변수는 아니나
내부적으로 clamp 되어 사용이 된다.
void glColor3f( GLfloat red, GLfloat green, GLfloat blue )
Neither floating-point nor signed integer values are clamped to the range [0,1] before the current color is updated. However, color components are clamped to this range before they are interpolated or written into a color buffer.
[링크 : http://linux.die.net/man/3/glcolor3f]
void glClearColor( GLclampf red, GLclampf green, GLclampf blue, GLclampf alpha )
'Programming > openGL' 카테고리의 다른 글
openGL super bible 3rd ed - 깊이, 은면처리 (0) | 2015.07.21 |
---|---|
openGL super bible 3rd ed - 점선면 관련 (0) | 2015.07.21 |
우분투에서 openGL 시작하기 (0) | 2015.07.20 |
GL2PS : an OpenGL to PostScript printing library (0) | 2014.03.06 |
openGL state variables (0) | 2013.12.12 |